Skip to content Go to search

Lansering av Hi North!

Naturlige helgeland har fått nytt navn, ny nettside og mange nye spennende pakker og rund-reiser!

Naturlige Helgeland bytter navn!

Hi North er det nye navnet. Målet er det internasjonale markedet og flere pakker og rund-reiser i nord.

Aldri har verden endret seg raskere, og aldri har interessen for fantastiske Helgeland vært større. For å være i forkant av utviklingen endrer nå reiselivsaktøren Naturlige Helgeland navn.  – Det er slett ingen aprilspøk at vi fra 1. april endrer navn til Hi North, smiler gründer og daglig leder Merethe Kvandal.

– Vi skal fortsatt skape uforglemmelige øyeblikk og fantastiske opplevelser. Men navnet er starten på en kursendring. Vi skal også bli mer internasjonale. Våre besøkende skal via en splitter ny nettside både enkelt og greit booke og bestille sin neste opplevelse langs Helgeland, forteller Merethe.

Hun opplever en stadig økende interesse for Helgeland. Etter gjenåpningen av samfunnet, har det vært enorm interesse fra besøkende. Fra både inn- og utland.

– Vår nye visjon er: Hi Now, Hi Future! Den viser til fokuszet på opplevelsene og øyeblikkene vi leveren, men også om lokalbefolkningen, ulike aktører, samarbeidspartnere og naturen. Samtidig ser den fremover på smarte løsninger som har stort fokus på både miljø og den sosiale og økonomiske utviklingen selskapet vil gi, forteller nyansatt markedssjef Charlotte Elsbak.

I samarbeid med kommunikasjonsbyrået Riktig Spor i Bodø, er det skapt ny kommunikasjonsstrategi, navn og nettside med nye pakker og rundreiser mellom Trondheim i sør og Bodø i Nord. Det vil lanseres en unik rund-tur: «Crossing the arctic circle» som ikke bare vil ta gjestene med på en spektakulær runde rundt Polarsirkelen til land og vanns, men også ha stort fokus på bærekraft.

– Denne reisen vil være bestillingsbar på nettsiden, og kunden kan selv velge ut ekstra aktiviteter og oppgraderinger. I tiden fremover vil det dukke opp enda flere pakker og rund-reiser og det ses frem imot å etablere nye og gode samarbeid i området, sier Charlotte.

Hi North gjør første innsats mot det internasjonale markedet allerede som deltaker på årets Norwegian Travel Workshop (NTW) allerede neste uke. Der vil de representere det nye selskapet og tilbudene som allerede eksisterer, men også fokusere sterkt på det store potensialet i regionen og tilrettelegging for enda flere rund- og pakkereiser for de ulike turoperatørene.

Den nye profilen ble presentert til samarbeidspartnere og lokale aktører i Mosjøen 1: April på historiske Fru Haugans Hotell.

Ta gjerne kontakt hvis dere ønsker mer informasjon.

Med vennlig hilsen,

Hi North                                                                                                                           Charlotte@hinorth.no

+47 40099749

Petter Dass Gate 3

8656 Mosjøen